About North Cyprus

KYRENIA

Girne Girne is the pearl and apple of the island of Northern Cyprus. The city and its surroundings are the island's most popular holiday resorts. According to some rumors, the city BC. It was founded by the Achaeans in the Xth century. Its founders named the city Kyrenia, which is the name of a mountain in their country. Another rumor is that BC. IX. It is the Phoenician who settled here in the 19th century and established trade colonies. The name of the city is mentioned as Corineum in Roman sources. The history of the city is the same as the history of the island, it was plundered by Arab pirates several times during the Byzantine period. One of the most interesting historical artifacts of the city is Girne Castle. Along the port, there are restaurants, bars and open-air cafeterias that offer other dishes besides Turkish cuisine and our country. Places to see in Kyrenia include Girne Castle, Beylerbeyi, St. Hilarion Castle, Hz. Omer Tomb,There are Sunken Ship Museum, Bufavento Castle, Peace and Freedom Museum, Folk Art Museum, various churches and monasteries.

BLUE KIOSK


""The Blue Mansion is also known as the smuggler's mansion. The reason why it is called the mansion of the smuggler is that Paulo Paolides, the owner of the mansion, made a fortune by smuggling weapons under the guise of a lawyer and had this mansion built. Paulo Paolides was one of the biggest arms traders of the period. The mansion is one of the places that must be seen when you come to Cyprus. Detailed information. You can reach the blue pavilion section of our site by clicking the picture of the mansion.



Hz. OMER TOMB AND MESCIDI


One of the important places of visit and dedication in Cyprus is Hz. Omer Tomb. The building is located on the coastline of Çatalköy, approximately 4 km east of Kyrenia. Hz. Omer Tomb contains the tombs of 7 Islamic fighters whose names are unknown. The tombs belong to Ömer and six of his friends, one of the commanders of the Muaviye army. They were martyred next to the present shrine (AD 647). Their bodies were buried in a cave there. According to some rumors, the seven graves in the shrine were built as "Maqam Mausoleum" in order to consolidate Islam in Cyprus. According to some rumors, after the Ottoman conquest of Cyprus, the remains of the corpse were removed and buried in their present location. Later, a mosque was built here with this tomb. For this reason, Hz. Omar is named. Hz. Omer Tomb,It was occupied and plundered after the 1963 Greek attacks. Later, it was declared a military zone and the Turks were banned from visiting the tomb. Destroyed several times by the Greeks and damaged by lightning in 1974, the building partially lost its characteristics as a result of the unconscious repair in 1978.



BEYLERBEYİ


It is a humble village located 4-5 km east of Kyrenia. The population of the village is around 500. It is called a "place of peace", as its Latin name suggests, because it has a very beautiful view and is a quiet place. When people think of Beylerbeyi, the monastery just south of them comes to mind. The current name of the monastery, built on a rock, derives from the French "Abbaue de la Paix" (Peace Monastery). The monastery, a masterpiece of Gothic art, is known as the most beautiful of the Near East examples. The building, also known as the White Monastery, is named because of the white clothes worn by the residents. It is known that the first inhabitants of Bellapais were the priests of the Augustinian sect who escaped from Selahaddin Ayyubi who captured Jerusalem in 1187 and migrated to Cyprus.The first construction of the monastery was between 1198-1205. A large part of the structure that survives today is the French King III. Hugh (1267-1284) built it. After the island passed to the Ottomans, the activities of the monastery were ended and the church was transferred to the Greek Orthodox. Today, many parts of the monastery have fallen into ruins. The entrance to the monastery is through a crenellated passage shaped like a bastion that looks like a castle gate. After the entrance door, you reach the front garden. The church located next to it is the oldest part of the monastery and is well preserved in its original form.Today, many parts of the monastery have fallen into ruins. The entrance to the monastery is through a crenellated passage shaped like a bastion that looks like a castle gate. After the entrance door, you reach the front garden. The church located next to it is the oldest part of the monastery and is well preserved in its original form.Today, many parts of the monastery have fallen into ruins. The entrance to the monastery is through a crenellated passage shaped like a bastion that looks like a castle gate. After the entrance door, you reach the front garden. The church located next to it is the oldest part of the monastery and is well preserved in its original form.



St. HİLARION CASTLE


The castle got its current name from a saint who immigrated to Cyprus after the Arab conquest of Jerusalem and spent the last years of his life worshiping there. Later, it is observed that a church and a monastery were built here in the 10th century. At an altitude of 700 meters above sea level, St. Hilarion Castle was built on a twin nose. Although the exact construction date of the castle is not known, it is believed that it was built in the 10th century AD to defend and control the island against Arab raids from the north. However, Bufavento, built with the same purpose, is estimated to be contemporary (at the same time) with the Kantara and Girne Castles. The information that the castle was a Byzantine structure and that it existed when the English King Richard Arslan Heart invaded the island in 1191 has survived to the present day.Despite this, the first historical sources from the castle were Emperor II in 1128. He talks about Frederik's willingness to rule over Cyprus.
They built 500 meter long walls and 9 bastions in the form of a circle surrounding the castle. The castle consists of three main sections, each with its own cistern (water tank) and supplies stores. The first of these is the Lower Castle, which was built at the lowest level, and was built for horses and soldiers. It started with a defensive place surrounded by walls protecting the main entrance. In Orta Kale there is the monastery area and the Saint's place. In the Upper Castle, there are palace rooms, king's palace and kitchen. The Venetians, who captured the island in 1489, did not have the power to defend the castle and destroyed the castle in order to prevent it from falling into the hands of the Ottomans. After this event, the castle was not used for military purposes until 1964. Upon the Greek attacks in 1964,The Turkish Mujahideen, who evaluated the strategic position of the castle, settled in the castle and started to defend again. The Greeks who attacked the castle in April 1964 were repulsed by a handful of Mujahideen.



KYRENIA CASTLE


Kyrenia castle is one of the impressive castles on the Mediterranean shores that have survived from the Middle Ages to this day. Located in the north east of Kyrenia, the castle overlooks the harbor and was built in a rectangular plan. Ancient sources mention the castle for the first time when the King of England, Richard Arslan, who participated in the Third Crusade in 1191 AD, defeated the King of Cyprus Isak Komnen and conquered Cyprus. Although the exact construction date of the castle has not been determined until today, the researches carried out in and around the castle tell us that the castle was built in BC. III. and II. It shows that it was built in centuries.
It is assumed that Girne Castle, one of the rare ruins in our country, was built by the Byzantines to defend Kyrenia against the constant Arab invasions to Cyprus. Girne Castle went through various changes during the Lusignan period. It took its final shape in the time of the Vedenites and has survived in that form until today.
The inhabitants of the castle, which was besieged by the Ottomans in 1570, surrendered without trying the power of the castle, so they unknowingly played an important role in keeping the castle intact until today. During the Ottoman period, the suspension bridge of the castle was demolished and a new bridge was built today.
After 1946, the castle was used as a police college for a while. Later, the castle, which was used by the British as a prison to imprison the revolting Greeks, passed to the Turks with the 1974 Cyprus Peace Operation.



BUFAVENTO CASTLE


Bufavento Castle, St. Together with the Hilarion and Kantara Castles, it is part of the chain of warning created to defend the island against Arab raiders. Since the castle was built on a very windy hill, it was named "Bufavento", which means "not afraid of the wind". Although the exact construction date of the castle is not known, it is mentioned when Richard Arslan Heart conquered Cyprus. According to some rumors, the daughter of Isak Komnenus, who declared herself the King of Cyprus, surrendered to Richard, who took her from this castle. Bufavento, like other castles on the island, has a story about a queen who once ruled in Cyprus. When Cyprus came under the rule of the Templar Knights, he had a leper Byzantine princess and a dog with the same disease. The princess and her dog were confined to the Bufavento castle.For a while she noticed that the princess dog's skin was slowly improving. The princess then sees her dog bathing every morning in a spring below the castle. So every morning the princess goes to this spring and is washed. After his complete recovery, he built the first of the temple known as the Ayios Ionnis Chrysostomos Monastery where the source is located.
The castle was used as a prison between 1382-1398. During this period, the name of the castle was Lion Castle. When the island fell to the Venetians in 1489, the castle lost its former importance. The Venetians paid more attention to the seaside castles for the defense of the island.



SINKED SHIP MUSEUM


The shipwreck exhibited in the Kyrenia Castle is known as the oldest among the shipwrecks ever found. It belongs to the periods when naval ships of the Hellenistic Kingdoms were founded in the Mediterranean after the death of Alexander. It was first noticed by a sponge hunter in 1965 at a depth of 3 meters from the water, 1.5 km off the coast of Kyrenia. This museum was opened to visitors on March 3, 1976, as a result of the arrangement of the Lusignan period guard rooms located to the east of the Girne Castle.
This old boat sailed in the Mediterranean, BC. It sank due to a storm in the open sea in 300 years. Carbon 14 tests applied to the almond residues found in the wreck date back to BC. He gave the date 288. The carbon 14 tests applied to the timber from which the ship was built, on the other hand, were found in BC. It was built in 389, in other words, it was in the 80s when it sank. The items found on the ship indicate that the ship was a merchant ship and had a crew of four on its last voyage.

LEFKOŞA

Saray Otelden Lefkoşa'nın Görünümü Çok eski bir kuruluş tarihi ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin başşehri olan Lefkoşa daha çok Lüzinyan'lar devrinde gelişmiştir. Türk ve Rum kesimlerini ayıran yeşil hatla ikiye ayrılmış olan şehrin kuzey bölümünde Türkler oturmaktadır. Lefkoşa'nın etrafında Türklere karşı savunma maksadı ile 1567 yılında Venedikliler tarafından kalın ve yüksek surlar yaptırılmıştı. Onbir burcun yeraldığı bu surlar tüm Lefkoşa'yı çevrelemektedir. Şimdi Rum kesiminde kalan ve Konstanza diye bilinen burcun üzerinde Kıbrıs'ın Türkler tarafından fethi sırasında şehit düşen Bayraktar'ın türbesi ve Bayraktar Cammi yapılmıştır. Cami ile türbe, 1963'te başlatılan Rum saldırıları sonucu Rumlar tarafından yakılmış ve yıkılmıştır. Lefkoşa, Ortaçağ ve daha sonraki devirlerde yapılan eserler bakımından zengin bir şehirdir. Bu eserler arasında Gotik mimari ve Osmanlı mimari tarzının en güzel örneklerini görmek mümkündür.
Üçyüz yıldan fazla Türk idaresinde kalmış olan Kıbrıs'ın, diğer şehirlerinde olduğu gibi eski Lefkoşa'da da bariz bir Türk şehri karakteri vardır.
Lefkoşa'nın görülebilecek yerleri arasında Barbarlık Müzesi, Bedesten, Haydar Paşa Camii, Selimiye Camii, Etnoğrafya Müzesi, Büyük Han, Kumarcılar Hanı, Büyük Hamam, Derviş Paşa Konağı yer almaktadır.

BEDESTEN


Selimiye Camisi'nin güneyinde yer alan Bedesten, XIV. Y.Y.'a tarihlenen Gotik mimari tarzında inşa edilmiş olan bir kilise yapısıdır. Yapı, Venedik hakimiyeti döneminde St. Nicholas Kilisesi adı altında Ortodokslar tarafından metropolit binası, Osmanlı hakimiyeti döneminde ise bazı değişiklikler yapılarak kapalı çarşı ve hububat deposu olarak kullanılmıştır. Bu dönemde (1573) yapının ismi Bedesten olarak değiştirilmiştir. Kuzey kapısı, Gotik mimarinin ayakta duran en güzel örneklerinden birisidir. Kapının üstünde, Orta Çağın asil ailelerine ait armalar yer almaktadır. Yan yana iki kiliseden meydana gelen yapı içerisindeki bir odada, Ömeriye Camisinden getirilen Orta Çağa ait mezar taşları ile Osmanlı devrine ait ahşap bir tavan teşhir edilmektedir.



BARBARLIK MÜZESİ


Bu evde Kıbrıs Türk Kuvvetleri Alay Doktoru Binbaşı Dr. Nihat İlhan'ın eşi ve üç çocuğu, Binbaşının alaydaki görevinde olduğu bir sırada korunmak için sığındıkları banyo odasında cani Rumlar tarafından kahpece ve acımasızca 1963 yılı Noelinde şehit edilmiştir. Bu bina daha sonra müzeye çevrilmiştir. Bu müzedeki duvar panolarında sergilenen fotoğraflar, 21 Aralık 1963'te başlayan Rum Katliamı sonucu şehit olan kadın, genç, ihtiyar, masum kardeşlerimizin; evleri ve köyleri yakılıp yıkılmak suretiyle göç etmeye zorlanan soydaşlarımızın öyküsünü yansıtmaktadır.



HAYDAR PAŞA CAMİSİ


XIV. yüzyılda Lüzinyan'lar tarafından gotik tarzda yapılmış olan bir kilisedir. Kiliseye dıştan bakıldığı zaman mimarinin en göze çarpan yanı duvarın içine çekilmiş olan ve yukarı doğru daralan ayaklardır. Bu ayakların arasına dar ve uzun pencereler yerleştirilmiştir. Kilisenin üç girişi bulunmaktadır. Güney kapısının ince bir taş işçiliği vardır. Kapı sövesinin (kasasının) üstünde üç tane Lüzinyan armasının kabartması vardır. Batı kapısı bu kapıdan biraz daha büyük olup, mimarisi aynıdır. Kuzey girişi öteki girişlerden daha sadedir. Batı ve Kuzey kapılarında ejderha kabartmaları vardır. Kıbrıs 1571 yılında Osmanlıların eline geçtikten sonra yapıya, minare ve minber (mimber) eklenerek camiye çevrildi ve yapının adı Haydar Paşa Camisi olarak değiştirildi. Lefkoşa'da St. Sophia Katedrali'nden sonra (Selimiye Camisi), sanat açısından tarihi değere haiz ikinci bir yapıt olarak St. Catherina Kilisesi (Haydar Paşa Camii) gösterilmektedir.



SELİMİYE CAMİSİ


1209-1326 yılları arasından Lüzinyan döneminde inşa edilmiştir. İlk olarak St. Sophia Katedrali olarak kullanılan yapı Osmanlıların adayı ele geçirmesinden sonra camiye çevrilerek cami olarak kullanılmaya başlanmıştır. Selimiye Camii Kıbrıs'taki en güzel tarihi yapılardan biri olarak görülmeye değerdir.



BÜYÜK HAN


1572 yılında Kıbrıs'ın ilk Osmanlı Valisi olan Muzaffer Paşa tarafından inşa ettirilen iki katlı bir moteldir. Birbirine benzeyen 68 dikdörtgen şeklinde odadan oluşmuştur. Ortasında küçük bir cami vardır. Bu yapı Anadolu'da bulunan Osmanlı devri çarşı içi iş merkezleri yapısındadır.



BÜYÜK HAMAM


Büyük Hamam olarak bilinen Türk Hamamı Latin'lerin St. George Kilisesinin harabeleri üzerine inşa edilmiştir. Girişteki yay şeklindeki kapı bu harabelerden kalmadır. Hamamın iç yapısı klasik Osmanlı mimarisi özelliğindedir.

GAZİ MAĞUSA

Gazi Magosa Kentin çekirdeğini, kıyıdaki lagünün çevresine Mısır Kralı II. Ptolemy Phiadelphus'un (İÖ 285-247) kurduğu ve karısının adını verdiği Arsinoe denilen bir yerleşmenin oluşturduğu söylenmektedir. Daha sonra kentleri 648 yılında Arap korsanları tarafından yağmalanınca Arsinoe'ye göç eden Salamisliler Arapların bulamaması umuduyla buraya Ammakhostos ya da "kumlara gizli" adını vermişlerdir. Bugünkü Famagusta (Gazimağusa) sözcüğü de buradan türetilmişti.
Famagusta'nın asıl gelişmesinin ada 1191 yılında haçlıların eline geçtikten sonra gerçekleştiği görülmektedir. Bu tarihten sonra kent hacıların Kudüs'e gidip gelirken mola verdikleri bir durak haline gelmiştir. Hristiyanlığın kutsal topraklardaki son kalesi Akra da 1187 yılında Eyyubiler tarafından alınınca, son Hristiyan şövalyeleri, soylular ve tüccarlar Famagusta'ya göçmüş ve kutsal topraklara dönecekleri günü beklemeye başlamışlardır. Papalığın Hristiyanların dinsizlerle alış veriş etmesini yasaklamasından sonra Kıbrıs limanları Suriye limanlarının yerini almış ve Batılı ülkeler ekonomik çıkarlarını korumak için Famagusta'da ticaret kolonileri kurmuşlardır. Her ne kadar bu çıkar kavgası sonunda Cenevizlilerin zaferiyle bitmişse de sonu gelmeyen kanlı mücadele Famagusta'yı tüketmiş ve nüfusunun büyük bir kısmı kenti terketmişti. 1489 yılında ada Venediklilerin eline geçtiğinde kent yıkıntı halinde idi.
Venediklilerin gelişiyle kentte yeni bir inşaat hamlesi başladı. Ancak bu onu güzelleştirmeye değil yaklaşan Osmanlı tehlikesine karşı savunmaya yönelikti. Deniz tarafındaki tabyalar, Martinengo tabyası ve Kara Kapısı'nın Ravelin denilen tabyası bu sırada inşa edilmiştir. Bu ara surların dışına 46 metre genişliğinde bir hendek açılarak içi su ile doldurulmuştu. Ancak kalın surları ve tabyaları yeterli olmayacak ve kent 1571 yılında zorlu bir kuşatmadan sonra Osmanlı ordusuna teslim olacaktı.
Gazimağusa'da görülebilecek oldukça fazla sayıda turistik ve tarihi yer mevcuttur. Bunlar Lala Mustafa PaşaCamii, Salamis Harabeleri, Othello Kulesi, Canbulat Müzesi, Sinan Paşa Camii, Namık Kemal Hapishanesi, çeşitli kilise ve manastırlar mevcuttur.

LALA MUSTAFA PAŞA CAMİİ


St. Nicholas Katedrali Akdeniz dünyasının en güzel Gotik yapılarından biri olarak bilinmektedir. Lüzinyan'lar döneminde 1298-1312 yılları arasında yapılmıştır. Önündeki tropik incir (Ficus Sycomorus) ağacının inşaat başladığı zaman dikildiği ve katedral ile yaşıt olduğunu söyleyenler vardır. 1571 yılında cami haline getirilene kadar adanın kralları önce Lefkoşa'daki St. Sophia Katedrali'nde Kıbrıs Kralı olarak, sonra da kutsal topraklara daha yakın olduğu için Famagusta'da Kudüs Kralı olarak taç giyerlerdi.
Katedralin en güzel ve en iyi korunmuş olan Batı cephesinin mimarisi Fransa'nın Reims Katedrali'nin ön yüzünden etkilenmiştir. Bu cephede ortadaki girişin üzerinde Gotik stilde işlemeli eşsiz bir pencere yer almıştır. Avlusundaki 16. yüzyıl Venedik galerisi günümüzde şadırvan olarak kullanılmaktadır. Girişinin iki yanındaki yuvarlak pencerelerin üzerinde bir Venedik arması görülmektedir. Oynayan hayvanlar ve çelenklerle süslü kabartmanın Salamis'teki bir Roma tapınağından geldiği sanılmaktadır. Katedralin içinde orta nefin yan neflerden tonozla bir tavanı da taşıyan iki sıra sütunla ayrıldığı göze çarpar. Apsıti Kıbrıs kiliselerinin çoğunda olduğu gibi Doğu üslubunda, yani üç bölmelidir. Yukarıdaki gülpencereler veya sivri kemerli ince uzun pencereler çok iyi korunmuş durumdadır. Batı yönünde ve yanda iki ufak şapel yer almıştır.



OTHELLO KULESİ


Othello Kulesi olarak bilinen bu kale ilk olarak 14. yüzyılda Lüzinyan'lar tarafından limanı savunmak amacıyla inşa edilmiştir. Etrafı derin bir hendekle çevrili idi. Koruduu Deniz Kapısı, Kara Kapısı ile birlikte surlarla çevrili kentin iki ana girişinden biriydi. 1492'de Venediklilerin Girne'de yaptıkları gibi bu ortaçağ kalesini de bir topçu tabyasına dönüştürdükleri görülmektedir. Kalenin girişinin üzerinde asılı Venediğin amblemi olan Saint Mark'ın kanatlı aslan kabartmasının altında kaleyi bu hale getiren kaptan Nicolo Foscarini'nin adı yazılıdır. Leonardo da Vinci'nin 1481 yılında Kıbrıs'ta iken Venediklilere kentin savunma sistemi hakkında tavsiyelerde bulunduğu söylenmiştir.
Kale kulelerden ve topçu bataryalarıyla biten koridorlardan oluşmuştur. Geniş avlusunun bir yanında inşa edilmiş olan yemekhane ve üstündeki yatakhane Lüzinyanlardan kalmadır. Kalenin avlusunda duran topların bir kısmı Osmanlı, bir kısmı İspanyol yapımıdır. Demir gülleler toplara, taş gülleler de mancınıklara aittir.
Kalenin bugünkü adı, ada bir İngiliz sömürgesi iken kullanılmaya başlanmıştır. Sheakespeare'in ünlü tragedyasının bir bölümü "Kıbrıs'ta bir liman kentinde" geçer ve tragedyanın kahramanı Othello bir "Moor (Faslı)" olarak tanıtılır. Yazarın adanın o dönemde Venedikli valisi olan ve sadece soyadının anlamı "Moor" olan Christophoro Moro'nun adını duyduğu ve yanılarak onun bir Faslı olduğunu düşündüğü sanılmaktadır.
Kara Kapısı bir ravelinle korunmuştu. Burada geçitler ve top yuvalarına ek olarak bir şapel ve zindan olarak kullanılan yer altı odaları bulunmaktadır.
Deniz tarafındaki Venedik dönemine ait arsenal Canbulat Burcu olarak bilinmektedir. Söylentiye göre Osmanlı kuşatması sırasında Canbulat Bey bu girişteki döner çarka atıyla birlikte saldırarak işlemez hale getirmiş ve şehit düşmüştür.



SALAMİS


Antik Salamis kentinin Truva savaşından dönen Teucer tarafından inşa edildiğine inanılmaktadır. Roma İmparatorluğu döneminde imparatorluğun doğusundaki en büyük ticaret merkezi olarak Salamis bilinmektedir. Milattan sonra 4. Yüzyılda bir deprem Salamis'i tamamıyla yıkmıştır. Bundan sonra İmparator Costantin tarafından yeniden inşa edilmiş ve Costantia adını almıştır. 648 yılında kent Arap istilacılar tarafından bir kez daha harap edilmiş ve o tarihten sonra onarım görmemiştir. Kıbrıs adasının en güzel kumlu plajlarından birinin yanında bulunan Salamis antik kenti kısmen ormanlık bir alan içerisinde yer almaktadır. Kıbrıstaki en büyük amfi tiyatro olan kentteki tiyatro, spor alanı, hamamlar ve pazar alanı ziyaret edilebilir.

GÜZELYURT

Güzelyurt Kıbrıs adasının kuzeybatısında bulunan Güzelyurt turunçgil bahçeleriyle çevrili adı gibi güzel bir yerleşim birimidir. Çok verimli toprakları bulunan Güzelyurt'ta portakal, greyfurt, karpuz, kavun ve çeşitli sebzeler yetiştirilmektedir. Turunçgillerin çoğu ihraç edilmekte, bir kısmı ise meyve suyu yapılarak içerde tüketilmekte ve gene meyve suyu olarak ihraç edilmektedir. Lefkoşa'nın 74 km uzağında gene adanın kuzeybatısında bulunan Lefke'de Güzelyurt gibi turunçgilleriyle tüm dünyada ünlü bir kentimizdir. Su kaynakları ve toprak sayesinde verimli bahçelerinde dünyanın en lezzetli turunçgilleri yetiştirilmektedir.

SOLİ


Soli M.Ö. kurulan 9 Kıbrıs krallığından birisidir. Soli'nin tarihi M.Ö. 700 yıllarına ait ve Asurluların haraç aldıkları kentleri içeren bir listeye kadar izlenebilmiştir. Bu listede kentin adı Si-il-lu olarak geçmektedir. Soli'de günümüze kadar kalabilen eserlerin başında bir harabe şeklinde bulunan Soli Bazilikası ve sonrada restore edilmiş bulunan Soli Tiyatrosu'dur.



SOLİ BAZİLİKASI


Yüzyılın ikinci yarısında yapıldığı sanılmaktadır. Kıbrıs'ta inşa edilen ilk kiliselerden olup kendine özgü yanları vardır. 200 metre uzunluğundaki bazilika üç kapılı bir giriş ve giriş mekanıyla başlıyordu. Bunu dört tarafı sütunlarla çevrili ve çeşmesi olan bir avlu izliyordu. Bundan sonra gelen gene üç kapılı bir giriş ve narteksten sonra asıl kiliseye giriliyordu. Hristiyanlık geleneğinde Soli Saint Mark'ın Saint Auxibus tarafından vaftiz edildiği yer olarak kabul edilmiştir.



SOLİ TİYATROSU


Soli Tiyatrosu ise Roma'lılar döneminde bir zamanlar aynı yerde bulunanYunan tiyatrosunun yerine yapılmıştır. M.S. 2. yüzyılın sonu ile 3. yüzyılın başından kalmadır. Seyircilere ayrılan yarım daire şeklindeki oturma sıralarının olduğu bölüm kısmen tepenin kayasına oyulmuştur. Burası ortadaki orkestra denilen kısımdan kireç taşı bloklardan yapılmış alçak bir duvarla ayrılıyordu. Aslında kapasitesi 4000 olan oturma yerleri günümüzde yarı yüksekliğine kadar restore edilmiştir. Sahne binası iki katlı olup mermerle kaplı ve heykellerle süslü idi. Günümüzde görülebilen kısım sahne binasının üzerine inşa edildiği platformdu. Tiyatronun batısındaki bir tepenin üzerinde İsis ve Afrodit'e adanmış bir tapınağın izlerine rastlanmıştır.



MAMAS MANASTIRI


Mamas Manastırı 18. Yüzyılda inşa edilmiş bir manastırdır. Söylentilere göre St. Mamas vergilerini ödemeyi red etmiş, bunun üzerine yöneticiler kendisini yakalamak ve cezalandırmak üzere askerlerini gönderdiler. Fakat başkente giderken Mamas bir kuzunun peşinde bir aslan görmüş, kuzuyu kollarına alarak aslanın sırtında başkente girmiş. Bunu gören Bizans yöneticisi çok etkilenmiş ve Mamas'ın vergilerini ve cezasını bağışlamış. Bundan dolayı St. Mamas vergi ödeyenlerin azizi olarak bilinmektedir.

English